ACTIVIDADES
PARA 7mo A Y B
Hi kids! Good afternoon, everyone!
We hope you are doing well!!
Okey!
So, let’s start!
Are you ready?
First!
Listen and read the song “You’ve got
a friend”
Para empezar, te
proponemos escuchar la canción “You’ve Got a Friend [Tienes un amigo] by James Taylor”, de Carole King, en la versión de James Taylor.
(press ctrl+click
on the link )
La letra es originalmente
un poema. Se trata de una hermosa canción sobre la amistad; nos habla sobre la
importancia de contar con amigos/as para compartir muchos momentos y que están
presentes siempre que los/las necesitamos. Podés escuchar la canción mientras
leés la letra, que figura a continuación.
You’ve got a friend
When you’re down and troubled and you need a helping
hand and nothing, whoa, nothing is going right.
Close your eyes and think of me and soon I will be
there to brighten up even your darkest nights.
You just call out my name, and you know where ever I
am I’ll come running to see you again.
Winter, spring, summer, or fall, all you have to do
is call and I’ll be there, yeah, yeah, you’ve got a friend.
If the sky above you should turn dark and full of
clouds and that old north wind should begin to blow,
keep your head
together and call my name out loud.
Soon I will be
knocking upon your door.
You just call out my name, and you know where ever I
am I’ll come running to see you again.
Winter, spring,
summer, or fall, all you have to do is call and I’ll be there.
Hey, ain’t it good to know that you’ve got a friend?
People can be so cold.
They’ll hurt you and desert you. Well, they’ll take
your soul if you let them, oh yeah, but don’t you let them.
You just call out my name, and you know where ever I
am I’ll come running to see you again.
Winter, spring, summer, or fall, all you have to do
is call, Lord, I’ll be there, yeah, yeah,
you’ve got a friend.
You’ve got a friend.
Ain’t it good to know you’ve got a friend. Ain’t it
good to know you’ve got a friend.
Oh, yeah, yeah, you’ve got a friend.
|
Then! Use the following chart to note down
information about the song you have listened to.
A
medida que escuchás la canción, completá el cuadro de recorrido lector, en el
que podrás escribir los comentarios acerca de lo leído y escuchado, y las
sensaciones que el poema o la canción te produjo.
Who is the author?
|
|
What
did you like about the song?
Lo
que más te gustó de la canción.
|
|
Can
you mention any phrases you particularly liked?
Mencioná
palabras o fragmentos que te resultaron interesantes.
|
|
Finally, Tick off the topics in this
song
Hay temas comunes en canciones y poemas, tales como
love, friends, freedom, growing up, etc.
El amor, los amigos, la libertad, el crecimiento son,
sin dudas, preocupaciones frecuentemente encontradas en canciones y poemas. Te
pedimos que leas las temáticas que se presentan en el siguiente cuadro y marcá
con una cruz las que creas que están presentes en “You’ve got a friend”.
Encontrá también una o varias palabras en la canción que indiquen que ese tema
está presente.
Romance
|
|
Sadness
|
“you’re down”
|
Friendship
|
|
Social needs
|
|
Freedom
|
|
Nature
|
|
Crime
|
|
Troubled
minds
|
|
Si querés averiguar el significado de alguna palabra
en estas actividades, te sugerimos que vuelvas a leer las consignas (hay pistas
muy útiles en ellas). También la podés buscar en un diccionario o en la web
(por ejemplo, podés escribir en el buscador: “troubled minds+Spanish meaning”).
Probablemente, obtendrás el significado en español, aunque tengas que hacer
modificaciones para que se adecue al sentido que buscás.
We
hope you like it!
Take
care! Virtual kisses!
Miss
Claudia and Miss Adriana
|
|